Ο Αυτισμός και η Διάγνωσή του
Αναλύοντας τα χαρακτηριστικά του αυτισμού, τους τρόπους με τον οποίο διαγιγνώσκεται, τους τομείς της επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, καθώς και τη συμβολή της λογοθεραπείας σε παιδιά που βρίσκονται στο φάσμα.
- Διάρκεια Σεμιναρίου4 Ώρες
- Ενότητες11
- Βίντεο51
- Τρόπος Διεξαγωγήςe-Learning
e-Learning
Στέλλα Καρατζόγλου
Ψυχολόγος - Κλινική Νευροψυχολόγος
Ραχήλ Καραδήμα
Λογοθεραπεύτρια
Περιγραφή Σεμιναρίου
Στις μέρες μας ο αυτισμός αποτελεί μια αναπτυξιακή διαταραχή που απασχολεί πολύ τους νέους γονείς και την κοινωνία. Ανήκει στις διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές που με βάση το ταξινομικό εγχειρίδιο της Παγκόσμιας Οργάνωσης Υγείας (ICD10) περιλαμβάνουν τον αυτισμό παιδικής ηλικίας, τον άτυπο αυτισμό, το Σύνδρομο Asperger, το Σύνδρομο Rett και άλλες διαταραχές μη προσδιοριζόμενες αλλιώς.
Στο διαδικτυακό σεμινάριο «Αυτισμός και η Διάγνωσή του» θα αναλύσουμε τον ορισμό του αυτισμού και τα χαρακτηριστικά του, τον τρόπο με τον οποίο διαγιγνώσκεται, τα χαρακτηριστικά της επικοινωνίας και της αντίληψης. Επιπλέον θα αναφερθούμε στα είδη του αυτισμού και τα χαρακτηριστικά τους, τη σημασία της διάγνωσης και τις θεραπευτικές προσεγγίσεις πάνω στη λογοθεραπεία.
Σε Ποιον Απευθύνεται
- σε γονείς με παιδιά/εφήβους στο φάσμα
- σε γονείς με παιδιά ή κηδεμόνες
- σε εκπαιδευτικούς ή φροντιστές
- σε άτομα που θέλουν να γνωρίσουν το φάσμα του αυτισμού και να ενημερωθούν γύρω από το θέμα
Τι θα Μάθω
Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου ο ενδιαφερόμενος θα:
- είναι σε θέση να κατανοεί την διαταραχή του αυτισμού
- θα μπορεί να αναγνωρίζει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένα άτομο με αυτισμό
- θα γνωρίζει τους τρόπους με τους οποίους γίνεται η διάγνωση και η θεραπεία
- θα μάθει να ξεχωρίζει τα είδη του αυτισμού και τα χαρακτηριστικά τους
- Τέλος, θα κατανοήσει τους τρόπους επικοινωνίας ενός ατόμου με αυτισμό και πως μπορεί να το προσεγγίσει.
Περιεχόμενα Σεμιναρίου
- Περιεχόμενα
- Ιστορική αναδρομή
- Διαγνωστικά κριτήρια
- Συγκεκριμένοι προσδιοριστές
- Δυσκολίες κατά τη διάγνωση
- Παλαιότερες διαγνωστικές ταξινομήσεις
- Παράγοντες κινδύνου
- Διαφορική διάγνωση
- Συχνότητα εμφάνισης του αυτισμού
- Γενετικά σύνδρομα
- Πρώιμα σημεία ΔΑΦ
- Αυτισμός στην ενήλικη ζωή
- Ο φαινότυπος
- Υπόθεση της επιτελικής δυσλειτουργίας
- Η υπόθεση της ασθενούς κεντρική συνοχής
- Η υπόθεση του μεταιχμιακού συστήματος
- Θεωρία άτυπης καλωδίωσης
- Μη τυπική εγκεφαλική ανάπτυξη
- Ανωριμότητα του Βασικού Δικτύου Default Mode Network
- Η θεωρία διαταραχής της κοινωνικής νόησης
- Αρχές θεωρίας του Νου
- Η θεωρία του Νου στον αυτισμό
- Αποδοχή της νευροδιαφορετικότητας και των επιλογών της
- Ρεαλιστικό παράδειγμα περίπτωσης αυτισμού και κοινωνική αποδοχή
- Η αποδοχή ως ανθρώπινο δικαίωμα
- Παράδειγμα αισθητηριακής διαφοροποίησης
- Κλασσικές και νέες παρεμβάσεις
- Πρόγραμμα ομαδικής διδασκαλίας αλληλεπίδρασης
- Πρόγραμμα Μαργαρίτα
- Κατευθυντήριες οδηγίες για εκπαιδευτικούς
- Τι είναι η λογοθεραπεία
- Ποιος είναι ο σκοπός της λογοθεραπείας
- Αυτισμός και λογοθεραπεία
- Αυτισμός και λογοθεραπεία
- Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές
- Χαρακτηριστικά αυτισμού
- Η σημασία της διάγνωσης
- Διαγνωστικά κριτήρια αυτισμού
- Πρώιμα χαρακτηριστικά του αυτισμού
- Χαρακτηριστικά επικοινωνίας
- Λόγος και ομιλία, μορφή και σύνταξη
- Σημασιολογία – Πραγματολογία
- Χαρακτηριστικά της αντίληψης
- Μνήμη και μίμηση
- Όραση και βλεμματική επαφή
- Αισθήσεις
- Φαντασία και συμβολικό παιχνίδι
- Λογοθεραπευτική αξιολόγηση
- Λογοθεραπευτικές προσεγγίσεις
- Δραστηριότητες παιδιού και γονέα
- Οικοδομώντας την επικοινωνία
- Μήνυμα εισηγήτριας
- Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού
- Αξιολογήστε το σεμινάριο
- Βεβαίωση Παρακολούθησης
Εισηγητής
Στέλλα Καρατζόγλου
Ψυχολόγος - Κλινική Νευροψυχολόγος
Η Στέλλα Καρατζόγλου είναι απόφοιτη του Τμήματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) και αδειούχος Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεύτρια (CBT) ενηλίκων, παίδων και εφήβων.
Ραχήλ Καραδήμα
Λογοθεραπεύτρια
Η Ραχήλ Ειρήνη Καραδήμα είναι λογοθεραπεύτρια έχει εργαστεί με παιδιά που εμφανίζουν Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα (Δ.Ε.Π.Υ), αλλά και παιδιά που βρίσκονται στις Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος. Είναι απόφοιτη του Ανωτάτου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος Ιωαννίνων.