Σχολικός Εκφοβισμός (Bullying): Όλα Όσα θα Πρέπει να Γνωρίζουν Γονείς, Εκπαιδευτικοί και Παιδιά
Ανακαλύψτε τα αίτια τα οποία οδηγούν τα παιδιά σε πράξεις βίας στα σχολεία, καθώς και τεχνικές πρόληψης και διαχείρισης στην οικογένεια και το σχολείο.
- Διάρκεια Σεμιναρίου60' Λεπτά
- Ενότητες10
- Βίντεο25
- Τρόπος Διεξαγωγήςe-Learning
e-Learning
Κλεονίκη Πανταζή
Life Coach - Pregnacy Coach
Περιγραφή Σεμιναρίου
Θέλοντας να ορίσουμε τον σχολικό εκφοβισμό, γνωστό και ως bullying θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι η επαναλαμβανόμενη επιθετική συμπεριφορά που μπορεί να είναι σωματική, λεκτική, διαδικτυακή, ρατσιστική, κοινωνική και που λαμβάνει χώρα κυρίως εντός του σχολείου και στους γύρω αυτού χώρους. Οι νταήδες που συνήθως είναι ή θέλουν να δείχνουν αμείλικτοι, εκφοβίζουν ξανά και ξανά για μεγάλες χρονικές περιόδους, με τα θύματα να ζουν με ένα διαρκή φόβο για το πού και πότε θα είναι η επόμενη φορά και κυρίως ποια η έκταση της βίας που θα υποστούν.
Για όσους δεν έχουν βιώσει άμεσα τον εκφοβισμό, μπορεί να είναι δύσκολο να συνειδητοποιήσουν πόσο καταστροφικό μπορεί να είναι για τη ψυχή ενός παιδιού και πόσο αντίκτυπο μπορεί να έχει στην μετέπειτα ζωή του. Εκτός από το να είναι βαθιά πληγωμένο, ο εκφοβισμός μπορεί να κάνει ένα παιδί να νιώθει υπέρμετρο θυμό, φόβο, να νιώθει αβοήθητο, απομόνωση, ντροπή, ακόμη και ενοχές στη λογική πως μπορεί να ευθύνεται το ίδιο για την τύχη του ως θύμα.
Ένα παιδί που πέφτει θύμα bullying διατρέχεi μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξεi προβλήματα ψυχικής υγείας όπως κατάθλιψη, άγχος, χαμηλή αυτοεκτίμηση ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις εμφάνισης διαταραχή μετατραυματικού στρες (PTSD).
Το βέβαιο είναι πως ο σχολικός εκφοβισμός δεν πρέπει ποτέ να γίνεται ανεκτός. Κάθε δάσκαλος ή γονέας που πιστεύει ότι ένα παιδί υφίσταται εκφοβισμό ή συμπεριφέρεται με εκφοβιστική συμπεριφορά, θα πρέπει να αναζητάει τρόπους για να αντιμετωπίσει το φαινόμενο για να σταματήσει τις καταστροφικές συνέπειες του.
Πολύ πριν όμως από την παρέμβαση, κρίσιμης σημασίας είναι η σωστή καθοδήγηση του παιδιού σε πολύ μικρή ηλικία έτσι ώστε μεγαλώνοντας να ελαχιστοποιήσει τις όποιες πιθανότητες να εμπλακεί ως θύτης αλλά και στην περίπτωση που δεχτεί εκφοβισμό να έχει το υπόβαθρο και σθένος να επικοινωνήσει το περιστατικό.
Σε Ποιον Απευθύνεται
- Σε γονείς και κηδεμόνες παιδιών στην νηπιακή, παιδική και εφηβική ηλικία.
- Σε νηπιαγωγούς, δάσκαλους και καθηγητές
- Κηδεμόνες και λοιποί συγγενείς που περνούν αρκετό χρόνο της ημέρας με τα παιδιά (παππούδες, θείους κλπ)
- Νέους γονείς που αντιλαμβάνονται τη σημασία της σωστής ανατροφής και επικοινωνία μεταξύ γονιών και παιδιού
Τι θα Μάθω
Με την ολοκλήρωση του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να γνωρίζουν:
- τις διάφορες μορφές bullying
- τα σημάδια που υποδηλώνουν πως το παιδί τους είναι θύμα ή θύτης
- τις μακροχρόνιες επιπτώσεις που μπορεί να έχει το bullying στα θύματα
- τεχνικές διαχείρισης για την εξάλειψη αυτών των επιπτώσεων
Επιπλέον θα είναι σε θέση να βοηθήσουν τα παιδιά να χτίσουν την απαιτούμενη ανθεκτικότητα, καθώς επίσης να τα μεταλαμπαδεύσουν συγκεκριμένες τεχνικές απεμπλοκής από συνθήκες bullying.
Περιεχόμενα Σεμιναρίου
- Περιεχόμενα σεμιναρίου
- Ορισμός σχολικού εκφοβισμού
- Σωματικός εκφοβισμός
- Λεκτικός εκφοβισμός
- Εκβιασμός
- Κοινωνικός εκφοβισμός
- Ηλεκτρονικός εκφοβισμός
- Ρατσιστικός εκφοβισμός
- Σεξουαλικός εκφοβισμός
- Ο θύτης
- Το θύμα
- Ο παρατηρητής
- Εισαγωγή στο bullying στο νηπιαγωγείο
- Ο ρόλος του/της νηπιαγωγού
- Ο ρόλος της οικογένειας
- Εισαγωγή στο bullying στο δημοτικό
- Σημάδια που υποδεικνύουν εμπλοκή του παιδιού ως θύτης
- Ο ρόλος του δάσκαλου
- Πως μπορούν οι γονείς να βοηθήσουν τα παιδιά
- Εισαγωγή στο bullying στο γυμνάσιο και λύκειο
- Κοινωνική και συναισθηματική μάθηση
- Μέτρα αντιμετώπισης
- Η σημασία της επικοινωνίας με τα παιδιά
- Διαδικτυακός εκφοβισμός
- Συμπέρασμα
- Μήνυμα εισηγήτριας
- Προτεινόμενα βιβλία για παιδιά νηπιακής και παιδικής ηλικίας
- Αξιολογήστε το σεμινάριο
- Βεβαίωση Παρακολούθησης
Εισηγητής
Κλεονίκη Πανταζή
Life Coach - Pregnacy Coach
Η Κλεονίκη Πανταζή είναι Φιλόλογος και Life Coach Εφήβων (Academic Coaching) και Ενηλίκων (Personal Coaching) αλλά και εγκύων (Coaching of Pregnancy). Έχει φοιτήσει στη Φιλοσοφική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας με ειδίκευση στη Φιλοσοφία.